Front Line Assembly

Front Line Assembly

Front Line Assembly

bilety: 40 zł (I pula do 15 sierpnia) / 50 zł (II pula od 16 sierpnia) / 60 zł (w dniu koncertu) do nabycia: * online poprzez tickets.soundrive.pl * Klub SPATiF (Sopot, ul. Boh. Monte Cassino 54) * Cafe Absinthe (Gdańsk, ul. Św. Ducha 2 /Teatr Wybrzeże/) * Stacja DeLuxe (Gdańsk Wrzeszcz, ul. Grunwaldzka 22) * Spirit Of Rock And Roll (Gdańsk Wrzeszcz, ul. Lendziona 17) * Śródmieście (Gdynia, ul. Mściwoja 9) * w dniu koncertu w kasie Klubu B90 (ul. Elektryków, Gdańsk Stocznia)

PROMOCJA!!! DARMOWE BILETY poprzez tickets.soundrive.pl przy zakupie:

5 biletów - 1 gratis 7 biletów - 2 gratis 10 biletów - 3 gratis!!!

30 PAŹDZIERNIKA 2014 - FRONT LINE ASSEMBLY /KANADA/, DAS MOON /PL/

Front Line Assembly (FLA) jest projektem stworzonym przez muzyka mieszkającego w Vancouver, Billa Leeba. Kanadyjczyk, jeden z założycieli Skinny Puppy, wraz z Michaelem Balchem powołali w 1986 r. FLA i wydali parę kaset (nazywanych Total Terror I & II), które utorowały drogę kolejnym wydawnictwom: „The Initial Command”, „State of Mind” i „Corrosion”. W końcu 1988 r. zespół nagrał mini LP pt. „Disorder”, który po połączeniu z „Corrosion” ukazał się jako „Corroded Disorder”. Kolejne albumy, „Gashed Senses” i „Crossfire”, ugruntowały ich mocną pozycję na scenie industrialnej i skłoniły artystów do wyruszenia w pierwsze światowe tournée. W 1990 r. z grupy odszedł Balch, a na jego miejscu pojawił się Rhys Fulber, i w tym nowym składzie FLA wydało płytę „Caustic Grip”. Dwa lata później duet nagrał „Tactical Neural Implant” – dla wielu osób jest to szczytowe osiągnięcie muzyki industrialnej. Krążek ten do dzisiaj wyznacza to co najlepsze w tym gatunku.

W 1997 r. wraz z odejściem Rhysa Fulbera i przyjściem Chrisa Petersona następuje pierwsza od 1990 r. zmiana kierunku w muzyce grupy. Na albumie „FLAvor of the Weak” słychać, że FLA zaczyna flirtować z muzyką elektroniczną. Jeszcze w tym samym roku muzycy wydają „Re-Wind” – podwójny CD wypełniony remiksami. Następnie w 1999 r. ukazuje się „Implode”, a w 2001 r. „Epitaph”. Ta ostatnia płyta jest pełna rozbudowanych intro, transowych synthowych linii, pulsujących bitów i świetnych melodii, które wpłynęły na dalszy rozwój muzyki industrialnej.

W 2001 r. nastąpiło kolejne przetasowanie w składzie zespołu – odszedł Chris Peterson, a wrócił Rhys Fulber (Fear Factory, Conjour One). W 2003 r. odmieniony Front Line Assembly wydaje bardzo wyczekiwany singiel „Maniacal”. Sukces singla przyczynił się do nagrania w 2004 r. albumu „Civilization” i epki „Vanished”, na której znalazły się trzy niepublikowane dotąd kawałki.

W 2005 r. doszło do długo oczekiwanej fuzji – Bill Leeb, Rhys Fulber i Chris Peterson wraz z nowymi członkami FLA, Jeremym Inkelem, Adrianem Whitem i Jaredem Slingerlandem, rozpoczęli pracę nad albumem „Artificial Soldier”, którego wydanie nastąpiło w 2006 r. Ten krążek nagrany w nowym składzie FLA przekroczył najśmielsze oczekiwania fanów zespołu. Ciężko brzmiące bity, klimatyczne gitary, przenikliwe melodie, dynamicznie syntezatory i charakterystyczny wokal Billa Leeba stworzyły wyjątkowo spójną i niepowtarzalną jakość. Dodatkowo na płycie pojawia się gościnnie dwóch wokalistów – Eskil Simonsson z Covenant (utwór „the Storm”) i Jean-Luc De Meyer z Front 242 (utwór „Future Fail”). Po ukazaniu się „Artificial Soldier” grupa ruszyła na bardzo udane światowe tournée, a rok później wydała album z remiksami pt. „Fallout”.

Chociaż przez lata skład zespołu przeszedł wiele zmian, to jego centralną postacią pozostaje Bill Leeb. W 2010 r. nastąpiły kolejne przetasowania w FLA. Do Jeremiego Inkela i Chrisa Petersona, zajętych programowaniem, oraz gitarzysty Jareda Slingerlanda dołączyli Justin Hagberg (gitarzysta z Three Inches of Blood) i gościnnie Craig Huxtable (keyboardzista z Landscape Body Machine).

Już w 1994 r. FLA, swoimi eksperymentami z dźwiękami generowanymi elektronicznie, rozzłościł wielu swoich fanów. Album „Milennium”, z dużymi dawkami prawdziwych i samplowanych metalowych gitar, zabrał słuchaczy w podróż wkraczającą poza dotychczasowe granice muzyki industrialnej. W 1995 r. zespół ze swoją płytą „Hard Wired” ponownie znalazł się w ogniu krytyki. Krążek ten stanowi dalszy ciąg prac artystów z muzyką gitarową. „Hard Wired” nie tylko poszedł dalej niż „Implant”, ale został wzbogacony przez elementy, które dotąd pojawiały się pobocznych projektach tworzonych przez artystów. Jesienne europejskie tournée, zarejestrowane na potrzeby albumu „Live Wired” wydanego w 1996 r., było pierwszym koncertem grupy wydanym na CD. W tym samym roku ukazują się też single „Circuitry” i „Plasticity”, a FLA koncertuje w Ameryce razem z Numb i Die Krupps.

Rezultatem pracy nowego składu były nowy album „Improvised Electronic Device” wydany w 2010 r. i singiel „Shifting Through the Lens”. Nowe kompozycje pokazują, że przez ponad 2 dekady działalności FLA udało się zachować swoją dominującą pozycję na scenie. Ponadto na krążku (utwór „Stupidity”) gościnnie pojawia się na wokalu Al Jourgensen z Ministry.

Bill Leeb nie ogranicza się do samego FLA, ale pojawia się w innych projektach takich jak: Noise Unit, Delerium, InterMix, Cyberaktif, Equinox i Synaesthesia. Muzyk także skomponował muzykę do popularnej gry komputerowej, Quake 3 – the Arena.

DAS MOON to duża dawka elektroniki z domieszką industrialnego brzmienia gitar, unikalnych instrumentów perkusyjnych i charyzmatyczny głos Daisy K., wokalistki i poetki.

DAS MOON wykorzystuje wcześniejsze doświadczenia na granicy industrialnego eksperymentu i muzyki elektronicznej (Rh+ Audiowizualna Grupa Przyjaciół) jako punkt wyjścia do tworzenia w estetyce electro – industrialu i alternatywnego popu. Ważnym elementem koncertów DAS MOON są synchroniczne projekcje wideo.

Inspiracjami dla DAS MOON są m.in. Einstürzende Neubauten, The Prodigy, Laibach, Kraftwerk, Depeche Mode, Nico i Sonic Youth.

DAS MOON tworzą: Daisy K. - wokalistka, autorka tekstów, DJ Hiro Szyma - didżej, perkusista, absolwent warszawskiej ASP, Musiol - producent muzyki elektronicznej i multimediów (studiował kompozycję i produkcję muzyki elektronicznej w bostońskim Berklee College of Music).

Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce